ABD’de Alaska Havayolları uçuşunda Boeing MAX 737 model bir yolcu uçağının kapısının düşmesi sonrası uçaklarla yapılan incelemeden skandal bir sonuç çıktı.
Ocak ayında Alaska Airlines’a ait Boeing MAX 737 tipi uçakta gövde panelinin uçuş sırasında kopmasının ardından bu uçakların imalat yöntemlerine dair endişeler Boeing üzerinde baskıyı artırmıştı.
ABD’li düzenleyiciler aynı tipte 171 adet tipi uçağın uçuşlarını durdurmuş, THY de filosunda bulunan aynı tipteki beş uçağın uçuşlarını askıya almıştı.
Uçaklarda “gevşek civata” sorunun tespit edilmesi endişeleri daha da artırmıştı.
Düşen uçak kapısı bir evin bahçesinde bulunmuştu.
89 TESTTEN 33’Ü BAŞARISIZ
ABD’nin önde gelen yayın organlarından New York Times gazetesinin haberine göre, Boeing MAX 737 tipi uçaklarla ilgili yapılan incelemelerde uçak parçalarının önemli bölümü testleri geçemedi.
ABD Federal Havacılık İdaresi’nin (FAA) 737 MAX uçaklarının üretim sürecine yönelik başlattığı incelemede 89 testten 33’ü başarısız oldu.
FAA tarafından hazırlanan ve NYT tarafından görülen sunuma göre, kopan gövde paneli hakkında yürütülen kontrollerde Boeing sınıfta kaldı. Uçaklar için gövde parçalarını üreten Spirit AeroSystems ise 13 testten altısını geçti ve geri kalanında başarısız oldu.
Raporda parçaları takan teknik personel hakkındaki sorunlara da değinildi ve şirketin “uygulanan süreçler hakkında çalışanların yeterli bilgiye sahip olup olmadığını saptayamadığı” tespit edildi.
Boeing, Reuters’a e-posta yoluyla yaptığı açıklamada FAA incelemesi ışığında imalat süreçlerinde derhal değişiklik yaptığını ve süreçlerin emniyet ve kalitesini artırmak üzere çalışma yürüttüğünü belirtti.